matochrecepttillvardags.blogg.se

Precis som det låter. Helt vanlig och enkel mat till ett överkomligt pris, som vem som helst kan klara utan en massa krångel. Inga tjusigt upplagda pyttesmå portioner för dyra slantar här inte, däremot förvaltar jag morotsslantarna med varsam hand.

Världens godaste skaldjurssås

Publicerad 2013-12-31 13:56:00 i Allmänt, Sås-röra-dip,

Står i kylen för att blandas med krabbkött och inkråmet av två bakade potatisar, senare mot aftonen.
  • 1 dl gräddfil
  • 2 äggulor
  • 1,5 dl rapsolja
  • 3 msk vitvinsvinäger
  • 1 tsk honung
  • 1 tsk dijonsenap
  • 1/2 tsk salt
  • 1/2 tsk citronpeppar
  • 1 msk riven pepparrot
  • 1 pkt fryst dill
Vispa 2 äggulor och droppa försiktigt i olja, sen mer till en majonnäsbas. Tillsätt övriga ingredienser och ställ kallt.

Kommentarer

Postat av: Min Lilla Kokvrå

Publicerad 2013-12-31 14:37:51

Låter hur gott som helst :)
Själv har jag kokat hummerfond till kvällens förrätt som står i min kyl och väntar till kvällens begivenheter :)

Jag önskar dig ett gott slut på 2013 och ett gott nytt år 2014!

Svar: Detsamma :) ha en riktigt mysig nyårsafton och ett helt fantastiskt Gott Nytt År! såg att du har Pulled Pork på din sida. Jag håller just precis nu på och förbereder min allra första. Det doftar starka goda kryddor i hela huset. Såsen står och svalnar och köttet ligger i kylen. Lagom att ställa det i ugnen innan vi kryper till kojs i natt.
Maria Gutebring

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela