matochrecepttillvardags.blogg.se

Precis som det låter. Helt vanlig och enkel mat till ett överkomligt pris, som vem som helst kan klara utan en massa krångel. Inga tjusigt upplagda pyttesmå portioner för dyra slantar här inte, däremot förvaltar jag morotsslantarna med varsam hand.

Inhandlat tokmycket fläskkött

Publicerad 2013-12-30 22:07:00 i Allmänt,

för oss två egentligen, så det mesta måste frysas ner imorgon. En tredjedel av fläskkarrén ska jag i alla fall behålla uppe och lägga i marinad, som sedan ka bli min första pulled pork och lite av fläsket måste vi också ha kvar i kylen, eftersom det är sambons favorit nummer 1.
 

Enda problemet med fläskköttet är att det är rimmat, alldeles för mycket rimmat, även när det sägs lättrimmat, för vår smak, så den här gången blir det att blötlägga några timmar före.
 
Fläskkarrén är egentligen utgånget dum på, det såg jag inte, men eftersom endast en liten del skall börja tillagas inom någon dag och resten ska frysas så spelar det ju ingen roll.
 
Såstillsatser är en favorithylla för mig och den här gången föll ögonen på en obeprövad spänning Smoked Hickory. Jag vet att jag hört talas om det och bara namnet får mig att tänka på en brunstig tjur. Vi hade stött på bekanta i affären och jag fick veta att jag inte var ensam om att gilla denna hylla och joo, den ÄR kraftfull och bör blandas med farin, honung eller liknande och andra ingredienser till en mild och god marinad, sen tar man i bara lite...( bäst att pröva försiktigt och smaka av efter hand). Kan bli en kul grej till min pulled pork ju!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela